
Tester premiumkonsept på Oslo S
Har du knust skjermen på telefonen eller nettbrettet? Eller trenger nytt deksel eller powerbank? Da bør du ta turen innom Dr. Mobil, som nylig åpnet ny butikk på Oslo S.
TEKST: Kine Myrvold FOTO: Torbjørn Tandberg
Dr. Mobil åpnet sin første butikk i Bogstadveien i 2012, og siden har det gått slag i slag med 16 butikker rundt i landet. Den siste butikken i familien finner du i passasjen på Oslo S. Her testes det et premiumkonsept som de håper å etterhvert kunne tilby på flere attraktive lokasjoner.
– Premiumkonseptet vil si at vi her har de beste selgerne og teknikerne som står klare til å hjelpe deg med en gang. Samtidig har vi et ønske om at dette konseptet skal tilpasses til den enkelte lokasjon. Her på Oslo S har vi for eksempel et godt lager med powerbanker som vi vet folk i farta trenger, sier Christoffer Myrdal, butikksjef hos Dr. Mobil på Oslo S.
De jobber også med lansering av kundeklubb som skal følge med premiumkonseptet. Her kan medlemmene vente seg ekstra gode tilbud.
Store partneravtaler
Hvis du for eksempel trenger å skifte skjerm, har problemer med ladeporten eller har ødelagt et av kameraene på telefonen eller nettbrettet ditt, kan du få hjelp på Dr. Mobil raskt. En reparasjon kan ta alt fra 20 minutter, ut virkedagen eller flere dager – avhengig av hva utfordringen er.
– Vi er de eneste i Norge som er Apple genuine parts provider, i tillegg til at vi nettopp har landet en avtale med Huawei som VIP partner. Det vil si at vi på disse to merkene kan tilby det beste av begge verdener, enten originale deler eller det beste av uoriginale deler som er på markedet, sier Myrdal.
Når det er sagt, så har de ingen begrensninger på merker de jobber med, så dersom du har Samsung eller andre merker, kan de tilby reparasjon med uoriginale deler. Uansett hva du bytter, tilbyr Dr. Mobil to års garanti med på kjøpet.
Annerledes åpning
Når Dr. Mobil åpner nye butikker pleier det å være med brask og bram: Knalltilbud og køer utenfor butikken. Slik ble et ikke på Oslo S, ettersom de åpnet i mai, og det av åpenbare årsaker da det ikke var mulig å ha en slik åpning. Selv om det sakte, men sikkert begynner å bli mer mennesker inne på stasjonen igjen, gleder Christoffer seg til de kommer ordentlig i gang.
– Vi gleder oss til å utvikle premiumkonseptet vårt fullt ut i butikken her på Oslo S, og håper mange vil finne veien inn til oss. Vi jobber mye med å synliggjøre at man ikke trenger å kjøpe ny mobil dersom man har vært uheldig å knuse skjermen. Det er billigere å bytte skjerm, og da blir mobilen så god som ny, sier Myrdal.

Butikksjef Christoffer Myrdal har de beste teknikerne klare til å hjelpe kundene på Oslo S. Foto: Torbjørn Tandberg.